Monday, March 7, 2011

SNAP TAKUT DENGAN DAP dan PKR?


SNAP hanya mampu memberi kata dua kepada PKR tetapi bukan kepada Baru Bian mahupun DAP! Ternyata SNAP hanya berani mengeluarkan ultimatum dalam suratkhabar sebagai publicity stunt untuk menarik perhatian kaum Dayak!

Secara realiti SNAP terkelu lidah bila bersemuka dengan Wong Ho Leng dan Baru Bian! Kepura-puraan SNAP jelas bila Stanley Jugol dengan rasa tak malu mengatakan mereka tidak akan keluar dari pakatan pembangkang walaupun sebelum ini begitu bersemangat memberi kata dua kepada PKR!

Inikah semangat Dayakisme, semangat pahlawan Iban yang dilaungkan oleh SNAP? Pahlawan Iban yang pengecut! Sia-sia bercakap tentang kegemilangan silam SNAP seandainya takut untuk bertindak sebagai sebuah parti yang dikatakan begitu berpengaruh daripada PKR! Begitu mudah SNAP dibuli oleh DAP dan PKR walaupun mereka belum lagi menerajui kerajaan Sarawak. Apa akan berlaku kepada SNAP dan kaum Dayak jika PKR dan DAP berkuasa?

Apakah pemimpin-pemimpin dalam SNAP bergantung bantuan kewangan daripada DAP dan PKR hingga SNAP tidak mampu membuat keputusan sendiri? Atau adakah pemimpin-pemimpin dalam SNAP mudah menyerah kalah dan dibuli ? Apa ertinya Dayakisme jika SNAP masih bergantung kepada parti Cina seperti DAP?

No comments:

Post a Comment