Wednesday, April 13, 2011

ANWAR SAKIT KRONIK DI SARAWAK


Impian Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri begitu kuat hingga beliau sanggup menggadai maruah bangsa, agama dan negaranya! Ibarat orang yang terkena sumpahan Anwar menghidapi sakit yang kronik, iaitu hidup dalam dunia fantasi!
Anwar Ibrahim juga menghidapi penyakit personaliti, bukan dual personaliti tetapi lebih! Terbaru Anwar Ibrahim menjadi pelawak di Sarawak. Lawak yang dibawa Anwar kali ini tidak akan menjadi jika tiada pelakon pembantu seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan juga Hadi Awang.
Satu lagi penyakit kronik Anwar Ibrahim ialah penyakit suka membohong, menipu dan memfitnah. Anwar akan putar belit fakta walaupun dia tahu fakta itu benar! Antara pembohongan Anwar ialah kerajaan Sarawak menindas kaum Dayak! Mungkin Anwar sudah buta kerana ramai kaum Dayak menjadi golongan profesional! Seorang daripadanya ialah kekasih nya Baru Bian! Anwar juga kata kaum Cina tidak diberi perhatian oleh kerajaan! Anwar memang ada sakit mata kerana antara 10 orang terkaya di Malaysia lapan (8) daripadanya adalah orang-orang Cina!
Anwar patut pakai kanta bila mengadakan ceramah di Padungan, Pending, Batu Lintang, Kota Sentosa dan Batu Kawah. Cuba perhatikan dikiri dan kanan perumahan siapa yang banyak menghuni rumah banglo atau rumah semi-detached dan detached. Masa Anwar ke Miri pandang-pandang la tumah-rumah agam di kawasan Luak kepunyaan kaum kerabat Cina!
Anwar juga sedang sakit amnesia, iaitu mudah lupa! Anwar lupa ka Lim Kit siang sudah jadi ahli Parlimen berapa puluh tahun atau Nik Aziz pegang kuasa di Kelantan berapa puluh tahun? Kalau nak bercakap fasal orang tua, adakah Lim Kit Siang, Nik Aziz, Haji Hadi Awang atau Karpal Singh itu muda? Atau Anwar sendiri masih muda ka atau buat-buat diri jadi muda?
Elok nya Anwar Ibrahim balik ke semenanjung dan selesaikan masalah sendiri dulu sebelum datang ke Sarawak untuk menyelesaikan masalah rakyat Sarawak! Begitu juga dengan Nik Aziz! Maju dan bangunkan dulu Kelantan sebelum mengatakan Sarawak belum membangun!

No comments:

Post a Comment