Wednesday, May 11, 2011

Kedah : Contoh Menteri Besar Terbaik!


"itu keputusan Pejabat Tanah dan Galian, mana boleh saya buat keputusan!. Kita perlu cukai tanah sebab kita tidak ada sumber lain sebagai pendapatan negeri". Itu adalah kata-kata seorang Menteri Besar, yang bercita besar tetapi mempunyai hati yang cukup kecik untuk bantu UUM mendapat rebat cukai tanah! Bila dengar kata-kata tersebut terdetik di hati bagaimanakah dia ni boleh jadi orang politik dan menjadi Menteri Besar? Kemelut sekecik itu pun tak boleh nak selesaikan dengan baik sedangkan UUM memerlukan rebat supaya dapat guna duit hasil rebat tersebut untuk kepentingan pelajar-pelajar! Kalau lah seorang Menteri Besar tak boleh buat keputusan, siapakah di Kedah yang lebih tinggi jawatan administratif yang boleh buat keputusan?

Inilah golongan badut politik yang bercita-cita besar tetapi bila dah berkuasa tak pandai nak urus! Masa berkempen janji macam-macam, tuduh orang tak pandai buat kerja! Bila sendiri duduk di tempat orang yang dikutuk, kenape tak mampu nak urus? Banyak betul alasan si Menteri Besar nie! Sekarang bila dah berkuasa, pikir-pikir lah cara mana nak dapatkan hasil untuk negeri! Jangan cakap saja pandai!

Inilah contoh terbaik untuk dijadi teladan oleh orang-orang Sarawak! PAS, PKR dan DAP hanya pandai menabur gula-gula untuk memikat hati pengundi! Bila dah pegang kuasa, macam-macam tak boleh buat!

No comments:

Post a Comment