Sunday, May 1, 2011

Baru Bian Menyesal


Belum pun Baru Bian mengangkat sumpah sebagai YB, sudah kedengaran beliau menyesali tindakan nya bertanding dalam pilihan raya lalu. Mulanya Baru Bian acah-acah saja dan tidak pernah terfikir untuk menang! Tiba-tiba beliau menang dan kini terpaksa menanggung semua keperluan penduduk Ba Kelalan.

Masa berkempen dulu, Baru Bian sudah berjanji akan memberi RM400.00 kepada semua warga Ba Kelalan yang berusia 60 tahun ke atas setiap tahun! Sudah ada orang orang tua di Ba Kelalan jumpa dengan Baru Bian untuk tuntut janji tersebut! Lagi memeningkan kepala Baru Bian ialah bagaimana nak tunaikan tuntutan penduduk Ba Kelalan tentang pembinaan jalan raya! Projek Jiwa Murni terpaksa ditangguhkan oleh askar-askar sebab orang Ba Kelalan tak suka dengan apa yang kerajaan BN buat! Ini kerana nak bina jalan raya terpaksa ambil tanah NCR. Kalau tanah NCR kerajaan ambil untuk buat jalan nanti orang Ba Kelalan tidak ada tanah nak berhuma, berkebun atau nak buat ladang! Baru Bian ialah jaguh untuk orang Ba Kelalan mempertahankan tanah adat mereka!

Baru Bian juga pening macam mana nak dapatkan duit untuk beri biasiswa kepada anak-anak pengundi-pengundi yang mengundi beliau. Sekarang musim anak-anak nak masuk universiti kerajaan, bila keluar nanti boleh lawan kerajaan balik sebab tidak puashati! Orang-orang Ba Kelalan juga sudah mahu tagih subsidi baja nak tanam padi. Padi sudah hampir untuk dituai dan perlu tanam semula, jadi Baru Bian kena dapatkan bantuan subsidi untuk orang-orang yang mengundi nya! Takut nanti bila tak ada subsidi, kerajaan juga yang dipersalahkan kerana tidak bantu rakyat! Tapi bila di bantu rakyat tuduh pulak kerajaan tidak adil, yang adil hanya Keadilan Baru Bian!

Jadi kita kongsi lah mesej ini 'undilah Baru Bian untuk memperjuangkan hak asasi dan kebebasan beragama di DUN. Kita perlu wakil yang kuat di DUN. Di Parlimen kita tetap bersama BN dan kita juga ada Datuk Idris Jala. Undilah Baru Bian demi maruah dan agama dan masa depan Lun Bawang'

Seperti kata Nabil 'Lu Pikir La Sendiri'!

No comments:

Post a Comment